Formålet med Master i Cross-Media Communication er at give deltageren kompetence til at analysere, tilrettelægge og evaluere kommunikations- og formidlingskampagner på tværs af medier og udtryksformer.
På masteruddannelsen i Cross-Media Communication lærer du at: • Analysere komplekse medieudtryk og kommunikationssituationer • Planlægge og gennemføre formidlingsopgaver på tværs af forskellige medier • Vælge de rette medier og kommunikationsformer • Forstå og anvende relevante narrative og æstetiske udtryksformer i analoge og digitale, interaktive medier • Evaluere kommunikationskampagner i forskellige medier og rettet mod forskellige målgrupper • Styre de organisatoriske processer, der knytter sig til fler- og tværmedial kommunikation
Master i Cross-Media Communication giver dig et professionelt løft og skaber mulighed for udvikling af dit personlige karriereforløb og dit faglige netværk.
Optagelse forudsætter • en akademisk bacheloruddannelse • en professionsbacheloruddannelse • en mellemlang videregående uddannelse eller en diplomuddannelse gennemført som reguleret forløb, der indeholder kommunikation/formidling, fx massekommunikation, journalistik, marketing, PR, webdesign e.l. (30 ECTS)eller • samfundsvidenskab/erhvervsøkonomi, fx organisationsforhold, erhvervs- og/eller afsætningsøkonomi, jura af relevans for medie/kommunikationsfeltet, politik og samfundsorganisering mv. (30 ECTS). Desuden skal ansøgeren have mindst to års erhvervserfaring, hvor kommunikation/formidling udgør en væsentlig bestanddel, efter gennemført adgangsgivende uddannelse. |