uc:sendtilenven runat server id uc_sendtilenven
Ændre størrelse på tekst Print

Information om uddannelsen


Sidst redigeret: 25/10-2010   grafik   Udgave: Åbent Universitet 2011/2012 

 


Formålet med Master i Cross-Media Communication er at give deltageren kompetence til at analysere, tilrettelægge og evaluere kommunikations- og formidlingskampagner på tværs af medier og udtryksformer.

På masteruddannelsen i Cross-Media Communication lærer du at:
• Analysere komplekse medieudtryk og kommunikationssituationer
• Planlægge og gennemføre formidlingsopgaver på tværs af forskellige medier
• Vælge de rette medier og kommunikationsformer
• Forstå og anvende relevante narrative og æstetiske udtryksformer i analoge og digitale, interaktive medier
• Evaluere kommunikationskampagner i forskellige medier og rettet mod forskellige målgrupper
• Styre de organisatoriske processer, der knytter sig til fler- og tværmedial kommunikation

Master i Cross-Media Communication giver dig et professionelt løft og skaber mulighed for udvikling af dit personlige karriereforløb og dit faglige netværk.

Optagelse forudsætter
• en akademisk bacheloruddannelse
• en professionsbacheloruddannelse
• en mellemlang videregående uddannelse eller en diplomuddannelse gennemført som reguleret forløb, der indeholder kommunikation/formidling, fx massekommunikation, journalistik, marketing, PR, webdesign e.l. (30 ECTS)eller
• samfundsvidenskab/erhvervsøkonomi, fx organisationsforhold, erhvervs- og/eller afsætningsøkonomi, jura af relevans for medie/kommunikationsfeltet, politik og samfundsorganisering mv. (30 ECTS).
Desuden skal ansøgeren have mindst to års erhvervserfaring, hvor kommunikation/formidling udgør en væsentlig bestanddel, efter gennemført adgangsgivende uddannelse.



Københavns Universitet