uc:sendtilenven runat server id uc_sendtilenven
Ændre størrelse på tekst Print

Cross-Media Communication, master


Sidst redigeret: 25/10-2010   grafik   Udgave: Åbent Universitet 2011/2012 

 


Masteruddannelse i tvær- og flermedial kommunikation

Når virksomheder og andre organisationer skal trænge igennem i mediesamfundet, kræver det dybtgående viden om medier, målgrupper og formidling. Master i Cross-Media Communication giver nye vinkler til at løse disse kommunikative udfordringer – på tværs af medier og udtryksformer.
Master i Cross-Media Communication er et toårigt deltidsstudie på kandidatniveau.
På uddannelsen lærer du at:
• Analysere komplekse medieudtryk
• Planlægge og gennemføre formidlingsopgaver på tværs af forskellige medier
• Vælge de rette medier og kommunikationsformer
• Forstå og anvende relevante udtryksformer i analoge og digitale, interaktive medier
• Evaluere kommunikationskampagner i forskellige medier og rettet mod forskellige målgrupper
• Styre de organisatoriske processer, der knytter sig til fler- og tværmedial kommunikation
Master i Cross-Media Communication giver et professionelt løft og skaber mulighed for udvikling af det personlige karriereforløb og det faglige netværk.

Adgangskrav
Mindst 2 års relevant erhvervserfaring samt en kandidat-, bachelor- eller anden mellemlang videregående uddannelse, der indeholder mindst 30 ECTS kommunikation, formidling, samfundsvidenskab eller erhvervsøkonomi.
Information om uddannelsen
Studieplan
Instituttet
Semesterangivelse: Efterårs kursus
Mediesystemanalyse og Målgruppeteori - 301 og 302
Semesterangivelse: Efterårs kursus
Kommunikation, projektledelse og formidlingsetik - 304 og 305
Semesterangivelse: Forårs kursus
Fortælle- og formidlingsformer i tværmedial kommunikation
Semesterangivelse: Forårs kursus
Masterprojekt - Cross-Media Communication



Københavns Universitet