Skema- oplysninger: |
Kommunikation med Praktik 2011
Intensivkursus
Lokale: 23.2.39
Mødetid daglig kl. 9.15-15.00
Kursusoversigt:
Fredag d. 14. 1. OBS! Introduktionen foregår i lokale 23.0.49 kl. 8-14: Kursus-introduktion, semesterforløb, eksamensfordringer
Poul Behrendt
1. uge
Mandag d. 17. 1.: Organisatorisk kommunikation, strategi & branding I – Pia
Hauge
Tirsdag d. 18. 1.: Organisatorisk kommunikation, strategi & branding II - Pia
Hauge
Onsdag d. 19. 1.: UNDERVISNINGSFRI DAG
Torsdag d. 20. 1.: Nyhedsmedier og pressekontakt – Anders Heide Mortensen
Fredag d. 21. 1.: Organisationsteori & virksomhedskultur I – John E. Andersen
2. uge
Mandag d. 24. 1.: Organisationsteori & virksomhedskultur II – John E. Andersen
Tirsdag d. 25. 1.: Webkommunikation – Mark Thomsen
Onsdag d. 26. 1.: UNDERVISNIGNSFRI DAG
Torsdag d. 27. 1.: Projektledelse – Grith Okholm og Morten Jaeger
Fredag d. 28. 1.: Kursussammenfatning, kursusevaluering og gennemgang af forårets og sommereksaminernes forløb. - Poul Behrendt
|
Indhold: |
September 2010: Orienteringsmøde, onsdag den 15. september 2010, kl. 13.15-15.00 i lokale 22.0.47
Oktober 2010: Jobsøgningskursus to dage. Begge dage kl. 9-15.30, 1. dag: Torsdag d. 30. september; 2. dag: Mandag d. 4. oktober. Begge dage i lokale 27.1.47.
November 2010: Jobfordelingsdag, onsdag d. 3. november kl. 16-18 i lokale 22.0.49 – med fordeling af ansøgere til stillinger opslået via instituttet.
Januar-Februar 2011: To ugers intensivkursus i kommunikation, hvor du lærer om de væsentligste arbejdstyper og teorier, som anvendes under praktikopholdet. Kurset omfatter organisationsteori og virksomhedskultur, strategisk kommunikation og forandringskommunikation, projektledelse, nyhedsformidling og pressekontakt. Hovedparten af kursusunderviserne har, ud over en danskfaglig/humanistisk baggrund, erhvervserfaring inden for det område, de underviser og vejleder i. Kurset varer fra 17.-31. januar 2011, kl. 9-15 dagligt (med onsdag som ugentlig fridag).
Februar-Maj 2011. Praktikperiode fra tirsdag den 3. februar til fredag den 6. maj. Praktiksteder i bl.a. større virksomheders informationsafdelinger, på avisers redaktioner og marketingafdelinger, på pr- og kommunikationsbureauer, i ministerier og humanitære organisationer og på forlag/bogklubber.
Maj 2011: Evalueringsfasen - hvor du får lejlighed til at reflektere over praktikforløbet og forbereder kursets sidste del.
Juni 2011: Eksamen, som efter den studerendes eget valg består af enten en 30 ects eksamen eller en 15 ects eksamen. 30 ects-eksamen, som bedømmes eksternt efter 12-skalaen, omfatter dels en fri skriftlig hjemmeopgave i form af en praktikrapport, hvor du beskriver praktikarbejdets forløb og sætter erfaringerne i relation til den teori, der er gennemgået på intensivkurset (afleveres 1. juni); dels en fri mundtlig prøve med materiale, varighed 45 minutter (afvikles inden udgangen af juni). Alternativt kan du aflevere en fri skriftlig hjemmeopgave (eksternt bedømt med karakteren: bestået/ikke bestået) på 15 ects.
August 2011: Eksamen for deltagere, hvis praktikforløb ikke afsluttes primo maj.
|