Indhold: |
Fokus på kommunikativ idéudvikling og innovation i samarbejde med Teknologisk Institut og erhvervslivet.
Kurset beskæftiger sig med idéudvikling på flere planer, både teoretisk og praktisk og fokuserer på idéudvikling i kommunikationsøjemed.
Der arbejdes med tre emner, og der skal i den forbindelse laves tre kortere produkter: Faktavideo om innovationsformer, video hvor der kommunikeres innovativt og app eller video til socialt medie. De studerende får således lejlighed til at arbejde med formidling af innovation og selv arbejde direkte innovativt med nyere medier
1. De studerende skal lave et kort faktavideo, der beskriver forskellige former for innovation i erhvervslivet. Det kunne være
entrepreneurial innovation, institutionel innovation, social innovation,
åben innovation, produkt innovation, service innovation osv.
2. En kort video der beskæftiger sig med kommunikation, hvor selve kommunikationen skal være innovativ
3) Fokus på sociale medier /app-produktion. Hvordan kan man proaktivt inkorporere de sociale medier (Facebook, Twitter, Pinterest og LinkedIn) i kommunikation? De studerende skal arbejde med anbefalinger til kommunikationsformer eksemplificeret med praktiske video-eksempler på sociale medier. Her inddrages Fabiola Christensen (Teknologisk institut), der rådgiver om sociale medier.
Alternativt kan de studerende udvikle et koncept for et app-værktøj, hvor man anvender udvalgte elementer fra nogle af metoderne og kombinerer dem med noget af den nyeste viden om, hvad der driver innovation, og hvad der skal til for at få en app til at virke. Dette app-værktøj skal laves som en skabelon og ikke udføres teknisk. Her inddrages bl.a Kjetil Sandvik.
|