uc:sendtilenven runat server id uc_sendtilenven
Ændre størrelse på tekst Print

Idéudvikling, kommunikation og produktion


Semesterangivelse: Forårs kursus

 


Udgave: Forår 2013 Hum
Årsværk: 15 ECTS

Semester:

1. semester
Institutter: Medier, Erkendelse og Formidling
Undervisere: Anne Schepelern
Skema- oplysninger:  Vis skema for kurset
Samlet oversigt over tid og sted for alle kurser inden for Lektionsplan for Det Humanistiske Fakultet Forår 2013 Hum
Undervisnings- form: Almindelige undervisningsmoduler v. Anne Schepelern, workshops med Teknologisk institut, foredrag/forelæsninger på teknologisk institut og oplæg af Kjetil Sandvik til workshop
Indhold: Fokus på kommunikativ idéudvikling og innovation i samarbejde med Teknologisk Institut og erhvervslivet.
Kurset beskæftiger sig med idéudvikling på flere planer, både teoretisk og praktisk og fokuserer på idéudvikling i kommunikationsøjemed.
Der arbejdes med tre emner, og der skal i den forbindelse laves tre kortere produkter: Faktavideo om innovationsformer, video hvor der kommunikeres innovativt og app eller video til socialt medie. De studerende får således lejlighed til at arbejde med formidling af innovation og selv arbejde direkte innovativt med nyere medier

1. De studerende skal lave et kort faktavideo, der beskriver forskellige former for innovation i erhvervslivet. Det kunne være entrepreneurial innovation, institutionel innovation, social innovation, åben innovation, produkt innovation, service innovation osv.
2. En kort video der beskæftiger sig med kommunikation, hvor selve kommunikationen skal være innovativ
3) Fokus på sociale medier /app-produktion. Hvordan kan man proaktivt inkorporere de sociale medier (Facebook, Twitter, Pinterest og LinkedIn) i kommunikation? De studerende skal arbejde med anbefalinger til kommunikationsformer eksemplificeret med praktiske video-eksempler på sociale medier. Her inddrages Fabiola Christensen (Teknologisk institut), der rådgiver om sociale medier.

Alternativt kan de studerende udvikle et koncept for et app-værktøj, hvor man anvender udvalgte elementer fra nogle af metoderne og kombinerer dem med noget af den nyeste viden om, hvad der driver innovation, og hvad der skal til for at få en app til at virke. Dette app-værktøj skal laves som en skabelon og ikke udføres teknisk. Her inddrages bl.a Kjetil Sandvik.
Tilmelding: Der er et begrænset antal pladser på kurset.
Eksamensform: Filmvidenskab:
Modul 2: Audiovisuel formidling – Egenproduktion
Fagelement 47780412-01
Fri mundtlig prøve med egenproduceret materiale
7-trins-skalaen
Ekstern censur
Modul 6: Valgfrit emne 2
Medievidenskab
Modul 4: Medieproduktion og formidling
Film/tv-produktion og formidling
Fagelement 47790314-01
Fri mundtlig sagsfremstilling med egen produceret materiale
7-trins-skalaen
Ekstern censur
Modul 8: Valgfrit emne 2
Kursus hjemmeside:
Sidst redigeret: 31/10-2012



Københavns Universitet