uc:sendtilenven runat server id uc_sendtilenven
Ændre størrelse på tekst Print

Virksomhedsretorik


Semesterangivelse: Forårs kursus

 


Udgave: Forår 2013 Hum
Årsværk: 15 ECTS

Semester:

1 semester
Institutter: Institut for Medier, Erkendelse og Formidling. Afdeling for Retorik
Skema- oplysninger:  Vis skema for kurset
Samlet oversigt over tid og sted for alle kurser inden for Lektionsplan for Det Humanistiske Fakultet Forår 2013 Hum
Indhold: Faget udvikler den studerendes evne til at analysere og vurdere tekster der indgår i virksomheders og offentlige institutioners kommunikation med interne og eksterne interessenter. Kursets sigte er at give de studerende en retorisk forståelsesramme for virksomhedskommunikation. Med udgangspunkt i retorisk teori arbejdes der case-orienteret med kommunikation, der er med til at skabe virksomheders relationer til omverdenen – det kan være tekster, som optræder i virksomhedens egne medier, i redaktionelt indhold eller som annoncer i journalistiske medier eller virksomhedens kommunikation på sociale medier. Praktiske skriftlige øvelser vil indgå i et vist omfang.
Eksamensform: Fri mundtlig gruppeprøve med synopsis eller bunden skriftlig hjemmeopgave.
Kursus hjemmeside:
Bemærkninger: Grundfagsstuderende kan tage dette kursus som tilvalg under eget fag. Det kan tages som enkeltstående tilvalg, som del ef det frie studiemønster i retorik eller som en del af studiemønstret Virksomhedshumaniora. Studerende der søger hele studiemønstret i Virksomhedshumaniora har fortrinsret ved optagelsen.
Undervisnings- sprog: Kun dansk
Sidst redigeret: 7/1-2013



Københavns Universitet