|
Udgave: |
Forår 2013 Hum |
Årsværk: |
15 ECTS |
Semester: |
1 semester |
Institutter: |
Institut for Medier, Erkendelse og Formidling. Afdeling for Retorik |
Skema- oplysninger: |
Vis skema for kurset Samlet oversigt over tid og sted for alle kurser inden for Lektionsplan for Det Humanistiske Fakultet Forår 2013 Hum |
Indhold: |
Faget udvikler den studerendes evne til at analysere og vurdere tekster der indgår i virksomheders og offentlige institutioners kommunikation med interne og eksterne interessenter. Kursets sigte er at give de studerende en retorisk forståelsesramme for virksomhedskommunikation. Med udgangspunkt i retorisk teori arbejdes der case-orienteret med kommunikation, der er med til at skabe virksomheders relationer til omverdenen – det kan være tekster, som optræder i virksomhedens egne medier, i redaktionelt indhold eller som annoncer i journalistiske medier eller virksomhedens kommunikation på sociale medier. Praktiske skriftlige øvelser vil indgå i et vist omfang.
|
Eksamensform: |
Fri mundtlig gruppeprøve med synopsis eller bunden skriftlig hjemmeopgave.
|
Kursus hjemmeside: |
|
Bemærkninger: |
Grundfagsstuderende kan tage dette kursus som tilvalg under eget fag. Det kan tages som enkeltstående tilvalg, som del ef det frie studiemønster i retorik eller som en del af studiemønstret Virksomhedshumaniora. Studerende der søger hele studiemønstret i Virksomhedshumaniora har fortrinsret ved optagelsen.
|
Undervisnings- sprog: |
Kun dansk
|
Sidst redigeret: |
7/1-2013 |