|
Udgave: |
Efterår 2012 Hum |
Årsværk: |
15 ECTS |
Semester: |
1. semester |
Institutter: |
Institut for Medier, Erkendelse og Formidling |
Undervisere: |
Cecilie Givskov |
Skema- oplysninger: |
Vis skema for kurset Samlet oversigt over tid og sted for alle kurser inden for Lektionsplan for Det Humanistiske Fakultet Efterår 2012 Hum |
Indhold: |
Gennem de seneste 20 år har skandinavisk film- og tv-kultur gennemgået fundamentale ændringer som følge af globalisering. Disse ændringer kommer i høj grad til udtryk i mediernes ændrede forhold til brugerne. Med udgangspunkt i grundlæggende teorier og metoder indenfor modtager- og brugeranalyse fokuserer kurset på hvordan virksomme strukturer og valg baseret på brugermålinger, på definitioner af segmenter samt på hypotetiske forestillinger om publikum og kulturelle fællesskaber er blevet integreret i såvel udformningen af film- og mediepolitik som i produktions- og distributionsmæssige strategier. Kurset lægger op til mindre empiriske undersøgelser der kombinerer analyse af institutionelle og organisatoriske forhold med analyse af faktiske publikummer. Gæsteforelæsninger med professionelle der repræsenterer regulering og branche vil indgå i semesterplanen.
|
Eksamensform: |
Anbefalet fagelement 47790312-01,Modtager- og brugeranalyse
Prøveform: Fri mundtlig sagsfremstilling med egenproduceret
materiale
Bedømmelse: 7-trins-skalaen
Censur: Ekstern
|
Kursus hjemmeside: |
|
Undervisnings- sprog: |
Kun dansk
|
Sidst redigeret: |
26/6-2012 |