uc:sendtilenven runat server id uc_sendtilenven
Ændre størrelse på tekst Print

Mastering Corporate Market Communication


Semesterangivelse: Efterårs kursus

 


Udgave: Efterår 2012 Hum
Årsværk: 15

Semester:

1. semester
Institutter: Institut for Medier, Erkendelse og Formidling. Afdeling for Film- og Medievidenskab
Undervisere: Christian Bjerring
Skema- oplysninger:  Vis skema for kurset
Samlet oversigt over tid og sted for alle kurser inden for Lektionsplan for Det Humanistiske Fakultet Efterår 2012 Hum
Indhold: Corporate Market Communcation er ikke én særskilt faglig disciplin, men derimod en bevidst prioritering og håndtering af de mange faglige discipliner, der kan og skal tages i anvendelse, når større virksomheder i hvert enkelt tilfælde kommunikerer til markedet og til stakeholders.

Kurset giver en 360 graders gennemgang af de kommunikationsfag, redskaber og medier, der skal beherskes for at kunne udøve sublim corporate markedskommunikation. Teori og metoder perspektiveres kurset igennem af relevante cases med baggrundsindsigter i både strategier og produktionsforhold. Der vil blive gennemgået cases fra bl.a. Tryg, DSB, SAS og TDC.

Få forståelse for de faglige kommunikationsdiscipliners samspil og betydning i de store virksomheders satsninger, få indblik i de markeds-strategier og udfordringer, der bagved sætter rammen for kommunikationen, og som kommunikationsindsatsen forsøger at løse.

Kurset gennemgår bl.a. branding, storytelling, PR, stakeholder management, employer branding/ intern kommunikation, CSR, digital kommunikation, sponsering og events, ATL og BTL, B2C og B2B, mediebrug og kampagnen som form m.fl.

Lær at vurdere og dermed se forskel på god og dårlig markedskommunikation, på branding versus markedsføring og på hvordan målgruppe-viden og KPI’er omsættes til kampagner.
Litteratur: De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh (2001), Marketing Communications, FT Prentice Hall. Eiberg, Karlsholt & Torp (2008), Integreret Markedskommunikation, Samfundslitteratur.
Eksamensform: Anbefalet studieelement: 47790311-01, Organisations- og Institutionsanalyse
Prøveform: Aktiv undervisningsdeltagelse med afsluttende fri skriftlig hjemmeopgave eller fri skriftlig hjemmeopgave
Bedømmelsesform: 7 trins-skalaen
Censur: Intern
Eller
Studieelement 47790313-01, Medier, æstetik og genrer
Prøveform: Fri skriftlig hjemmeopgave Bedømmelse:7-trins-skalaen
Censur: Intern
Kursus hjemmeside:
Undervisnings- sprog: Kun dansk
Sidst redigeret: 15/5-2012



Københavns Universitet