Indhold: |
Målet med fagelementet er at den studerende tilegner sig viden og udvikler
kompetencer inden for teoretisk og empirisk kognitionspsykologi der bl.a.
omhandler menneskets bevidsthedsliv og erkendelse, herunder hukommelse
viden og vidensrepræsentation, tænkning, problemløsning, sprog, forholdet
mellem kognition og emotion og intelligens.
Den studerende kan gennem brug af faglitteraturens teorier, begreber og
forskningsresultater identificere, analysere og diskutere emneområder, såsom - kognition, hukommelse, viden og vidensrepræsentation, tænkning,
problemløsning, sprog, forholdet mellem kognition og emotion,
intelligens og forholdet mellem kognition og bevidsthed;
- kognitive processer inden for problemstillinger, der behandles af
områder som menneske-maskine interaktion og computermodellering
af kognitive processer;
- relationen mellem kognitive og neurale processer.
Den studerende kan metodisk
- udforme hypoteser og forskningsspørgsmål relevante for det
kognitionspsykologiske område;
- varetage formidling af fagets emneområder i undervisningssituationer
- medvirke i fagspecifik og tværfaglig forskning. |