uc:sendtilenven runat server id uc_sendtilenven
Ændre størrelse på tekst Print

Kommunikation, projektledelse og formidlingsetik, Fagelement B: Formidlingens jura og etik


Semesterangivelse: Forårs kursus

 


Udgave: Efterår 2012 Hum
ECTS points: 15
Årsværk: 1/8

Semester:

1 semester
Institutter: Medier, Erkendelse og Formidling, Afd. for Film- og Medievidenskab
Undervisere: Anders Kildsgaard
Indhold: Formidlingens jura og etik, som giver en grundlæggende indsigt i de gældende lovregler og etiske grænser i kommunikations- og formidlingssammenhænge. Modulet sætter bl.a. fokus på ansvarsfordeling, rettigheder, personkrænkelser, regler for markedsføring, grænserne mellem det offentlige og det private mv. Desuden analyseres normative krav til forskellige former for kommunikation samt konkrete organisatoriske tiltag til sikring af god etik i journalistik, PR og informationsarbejde, online-formidling og reklame. Hvad siger de retlige regler, og hvor går de etiske grænser, når man kommunikerer fler- og tværmedialt? Hvordan bør man kommunikere, og hvordan gør man det?
Fagelementets nøgleord: Mediejura, formidlingsetik, ansvarsfordeling, immaterialret, personkrænkelser, markedsføringsloven, vejledende regler for god presseskik
NB! Kun for studerende på Masteruddannelsen i Cross Media Communication
Eksamensform: Fagelementets eksamen har form af aktiv undervisningsdeltagelse, som bl.a. består i løsning af to mindre formidlingsjuridiske og/eller -etiske øvelser i grupper – én skriftlig fremstilling på 5-10 sider og én ved mundtligt fremlæggelse.
Kursus hjemmeside:
Undervisnings- sprog: Kun dansk
Sidst redigeret: 17/11-2011



Københavns Universitet