Indhold: |
Kompetencemål: Den studerende har omfattende viden om professioners historiske, in-stitutionelle og samfundsmæssige forankring og har kompetence til at analysere de former for social interaktion og læring, der forekommer i en professionel og institutionel kontekst. Den studerende kan således vurdere og diskutere de vilkår, der eksisterer i samspillet mellem stat og institutionalisering. Endvidere kan den studerende vurdere betydningen af professioners vidensgrundlag og –former samt deres funktionsmåder på et individuelt, fag-ligt og institutionelt niveau.
Omfang: 15 ECTS. Pensum: 1200 sider.
Faglige mål: Eksaminanden kan:
o Redegøre dækkende og kritisk for, hvordan institutionaliseringen af samfundsmæs-sige opgaver finder sted historisk og aktuelt samt inddrage de relevante professi-onsteoretiske perspektiver.
o Analysere og vurdere betydningen af professionernes sociale praksis- og videns-former selvstændigt i et professionseksternt og – internt perspektiv.
Undervisnings- og arbejdsformer: Holdundervisning med læreroplæg. Analyser og di-skussioner af casemateriale i grupper og plenum.
Eksamen: Fri mundtlig sagsfremstilling med materiale (synopsis). Prøven bedømmes ef-ter 7-trins-skalaen. Synopsen vægter 1/3 i bedømmelsen. Prøven tager udgangspunkt i en forud indleveret synopsis udarbejdet med udgang i en selvstændigt formuleret case.
|