Indhold: |
De studerende arbejder i dette modul med selvvalgte pædagogiske aspekter. Undervisningens formål er at give de studerende en indsigt i en række udvalgte og aktuelle pædagogiske problemstillinger samt teoretiske og analytiske tilgange og perspektiver. Undervisningen vil blive tilrettelagt som forelæsninger og præsentationer af en række aktuelle pædagogiske forskningsområder og de teoretiske og analytiske tilgange der er forbundet med at arbejde videnskabeligt med netop denne pædagogiske problematik. Eksempler på forskningsområder vil være ledelse og subjektpositioner i SMV’ere (små og mellemstore virksomheder), strategisk styring af skolens integrationsopgave gennem doktrinen om ’partnerskab’ mellem forskellige aktører som overskrider sektoropdelinger mellem stat, marked og civil samfund, samt relationer mellem skoleliv og ungdomsliv belyst gennem sociale differentieringer og identitetskategorier som køn, etnicitet, ’race’ og klasse. Undervisningen lægger dernæst op til at de studerende primært arbejder i projektgrupper, og at de inden for en organisering af de pædagogiske forskningsområder i storgrupper arbejder med et nærmere specificeret aktuelt pædagogisk tema. |