uc:sendtilenven runat server id uc_sendtilenven
Ændre størrelse på tekst Print

Kommunikation, projektledelse og formidlingsetik - 304 og 305


Semesterangivelse: Efterårs kursus

 


Udgave: Åbent Universitet 2011/2012
Studie Element Nr: 47770304-E11-1 og 47770305-E11-1
Punkter: 7,5 + 7,5 ECTS
Pris: 23.750 kr. Efter 1. juli tillægges gebyr på 300 kr
Varighed: September 2011 - januar 2012
Institutter: Institut for Medier, Erkendelse og Formidling, Afdeling for Film- og Medievidenskab, Njalsgade 80, 2300 København S, Uddannelsens hjemmeside
Studieordning: Masteruddannelsen i Cross-media communication, 2005-ordningen, rev. 2008, modul 3
Uddannelsesdel: Kandidat niveau
Kontaktpersoner: Lektor Kjetil Sandvik er faglig koordinator for Master i Cross-Media Communication; tlf. 24 94 47 70, e-mail: sandvik@hum.ku.dk
Andre undervisere: Charlie Breindahl, e-mail: hitch@hum.ku.dk og Anders Kildsgaard, aki@cphlegal.dk
Skema- oplysninger: Undervisningen er tilrettelagt som fire todagesseminarer. Fr og lø 9-16: 16 og 17/9, 7 og 8/10, 11 og 12/11 og 9 og 10/12. Fr: lokale 24.2.11. OBS! fr 7/10: lokale 21.0.19. Lø: lokale 24.2.01. Introduktionsseminar for nye studerende: to 10-20: 8/9 lokale 24.2.01. Nærmere oplysninger tilsendes kursisterne efter betaling
Skema- oplysninger:  Vis skema for kurset
Samlet oversigt over tid og sted for alle kurser inden for Lektionsplan for Åbent Universitet Humaniora Åbent Universitet 2011/2012
Undervisnings- form: Seminarer med forelæsninger, øvelser og diskussion.
Indhold: Kommunikation og projektledelse i organisationer, 7,5 ECTS introducerer til grundlæggende kommunikationsteorier og -begreber samt kommunikation i organisationer. Konkret handler det bl.a. om kommunikationens placering, betydning og muligheder inden for forskellige organisationstyper samt centrale begreber som image, branding og storytelling. Desuden belyser modulet forskellige organisationers såvel interne som eksterne kommunikationspraksis samt rollen som projektleder på kommunikationsopgaver og i kampagnesammenhænge.
Formidlingens jura og etik, 7,5 ECTS giver en grundlæggende indsigt i de gældende lovregler og etiske grænser i kommunikations- og formidlingssammenhænge. Kurset sætter bl.a. fokus på ansvarsfordeling, rettigheder, personkrænkelser, regler for markedsføring, grænserne mellem det offentlige og det private mv. Desuden analyseres normative krav til forskellige former for kommunikation samt konkrete organisatoriske tiltag til sikring af god etik i journalistik, PR og informationsarbejde, online-formidling og reklame. Hvad siger de retlige regler, og hvor går de etiske grænser, når man kommunikerer fler- og tværmedialt? Hvordan bør man kommunikere, og hvordan gør man det?
Ansøgningsfrist for Åbent Universitet: 1. juli 2011
Faglige forudsætninger: Adgangskravet er mindst 2 års relevant erhvervserfaring samt en kandidat-, bachelor- eller anden mellemlang videregående uddannelse, der indeholder mindst 30 ECTS kommunikation, formidling, samfundsvidenskab eller erhvervsøkonomi.
Eksamensform: Se studieordningen
Kursus hjemmeside:
Undervisnings- sprog: Kun dansk
Sidst redigeret: 8/7-2011



Københavns Universitet