|
Udgave: |
Åbent Universitet 2011/2012 |
Studie Element Nr: |
47770304-E11-1 og 47770305-E11-1 |
Punkter: |
7,5 + 7,5 ECTS |
Pris: |
23.750 kr. Efter 1. juli tillægges gebyr på 300 kr |
Varighed: |
September 2011 - januar 2012 |
Institutter: |
Institut for Medier, Erkendelse og Formidling, Afdeling for Film- og Medievidenskab, Njalsgade 80, 2300 København S, Uddannelsens hjemmeside |
Studieordning: |
Masteruddannelsen i Cross-media communication, 2005-ordningen, rev. 2008, modul 3 |
Uddannelsesdel: |
Kandidat niveau |
Kontaktpersoner: |
Lektor Kjetil Sandvik er faglig koordinator for Master i Cross-Media Communication; tlf. 24 94 47 70, e-mail: sandvik@hum.ku.dk |
Andre undervisere: |
Charlie Breindahl, e-mail: hitch@hum.ku.dk og Anders Kildsgaard, aki@cphlegal.dk |
Skema- oplysninger: |
Undervisningen er tilrettelagt som fire todagesseminarer. Fr og lø 9-16: 16 og 17/9, 7 og 8/10, 11 og 12/11 og 9 og 10/12. Fr: lokale 24.2.11. OBS! fr 7/10: lokale 21.0.19. Lø: lokale 24.2.01. Introduktionsseminar for nye studerende: to 10-20: 8/9 lokale 24.2.01. Nærmere oplysninger tilsendes kursisterne efter betaling |
Skema- oplysninger: |
Vis skema for kurset Samlet oversigt over tid og sted for alle kurser inden for Lektionsplan for Åbent Universitet Humaniora Åbent Universitet 2011/2012 |
Undervisnings- form: |
Seminarer med forelæsninger, øvelser og diskussion. |
Indhold: |
Kommunikation og projektledelse i organisationer, 7,5 ECTS introducerer til grundlæggende kommunikationsteorier og -begreber samt kommunikation i organisationer. Konkret handler det bl.a. om kommunikationens placering, betydning og muligheder
inden for forskellige organisationstyper samt centrale
begreber som image, branding og storytelling.
Desuden belyser modulet forskellige organisationers
såvel interne som eksterne kommunikationspraksis
samt rollen som projektleder på kommunikationsopgaver
og i kampagnesammenhænge.
Formidlingens jura og etik, 7,5 ECTS giver en grundlæggende indsigt i de gældende lovregler og
etiske grænser i kommunikations- og formidlingssammenhænge.
Kurset sætter bl.a. fokus på ansvarsfordeling, rettigheder, personkrænkelser, regler for markedsføring, grænserne mellem det offentlige og det private mv. Desuden analyseres normative krav til forskellige former for kommunikation samt konkrete organisatoriske tiltag til sikring af god etik i journalistik, PR og informationsarbejde, online-formidling og reklame. Hvad siger de retlige regler, og hvor går de etiske grænser, når man kommunikerer fler- og tværmedialt? Hvordan bør man
kommunikere, og hvordan gør man det? |
Ansøgningsfrist for Åbent Universitet: |
1. juli 2011 |
Faglige forudsætninger: |
Adgangskravet er mindst 2 års relevant erhvervserfaring samt en kandidat-, bachelor- eller anden mellemlang videregående uddannelse, der indeholder mindst 30 ECTS kommunikation, formidling, samfundsvidenskab eller erhvervsøkonomi. |
Eksamensform: |
Se studieordningen |
Kursus hjemmeside: |
|
Undervisnings- sprog: |
Kun dansk
|
Sidst redigeret: |
8/7-2011 |