uc:sendtilenven runat server id uc_sendtilenven
Ændre størrelse på tekst Print

Fortælle- og formidlingsformer i tværmedial kommunikation


Semesterangivelse: Forårs kursus

 


Udgave: Åbent Universitet 2011/2012
Studie Element Nr: 47770303-F12-1
Punkter: 15 ECTS
Pris: 23.750 kr. Efter 1. feb. tillægges gebyr på 300 kr
Varighed: Februar - juni 2012
Institutter: Institut for Medier, Erkendelse og Formidling, Afdeling for Film- og Medievidenskab, Njalsgade 80, 2300 København S, Uddannelsens hjemmeside
Studieordning: Masteruddannelsen i Cross-media communication, 2005-ordningen, rev.2008, modul 2
Uddannelsesdel: Kandidat niveau
Kontaktpersoner: Lektor Kjetil Sandvik er faglig koordinator for Master i Cross-Media Communication, tlf. 24 94 47 70; eller e-mail: sandvik@hum.ku.dk
Andre undervisere: Kjetil Sandvik, e-mail: sandvik@hum.ku.dk
Skema- oplysninger: Undervisningen er tilrettelagt som fire todagesseminarer: fr og lø: 24-25/2, 16-17/3, 13-14/4 og 11-12/5. Alle dage 9-16. Fr lokale 24.2.11. NB! Lørdagsundervisningen foregår i lokale 16.1.31
Skema- oplysninger:  Vis skema for kurset
Samlet oversigt over tid og sted for alle kurser inden for Lektionsplan for Åbent Universitet Humaniora Åbent Universitet 2011/2012
Undervisnings- form: Seminarer med forelæsninger, øvelser og diskussion.
Indhold: Fortælle- og formidlingsformer i tværmedial kommunikation analyserer og afprøver fler- og tværmedial formidling med særligt fokus på fortællingen som formidlingsredskab. Klassiske fortællebegreber og dramaturgiske modeller fra litteratur, film, teater, retorik, journalistik mv. bliver præsenteret, ligesom nyere fortællebegreber og -forståelser, der knytter sig til de digitale medier, f.eks. hypertekst og interaktivitet. Modulet fokuserer på, hvordan fortællingen i nyere tid er blevet udvidet til en bred vifte af tekstlige og audiovisuelle kommunikationsformer, ikke mindst i forbindelse med begreber som storytelling, branding, Human Ressource Management mv.
Ansøgningsfrist for Åbent Universitet: 1. februar 2012
Faglige forudsætninger: Adgangskravet er mindst 2 års relevant erhvervserfaring samt en kandidat-, bachelor- eller anden mellemlang videregående uddannelse, der indeholder mindst 30 ECTS kommunikation, formidling, samfundsvidenskab eller erhvervsøkonomi.
Eksamensform: Se studieordningen
Kursus hjemmeside:
Undervisnings- sprog: Kun dansk
Sidst redigeret: 8/3-2012



Københavns Universitet