|
Udgave: |
Åbent Universitet 2011/2012 |
Studie Element Nr: |
47770303-F12-1 |
Punkter: |
15 ECTS |
Pris: |
23.750 kr. Efter 1. feb. tillægges gebyr på 300 kr |
Varighed: |
Februar - juni 2012 |
Institutter: |
Institut for Medier, Erkendelse og Formidling, Afdeling for Film- og Medievidenskab, Njalsgade 80, 2300 København S, Uddannelsens hjemmeside |
Studieordning: |
Masteruddannelsen i Cross-media communication, 2005-ordningen, rev.2008, modul 2 |
Uddannelsesdel: |
Kandidat niveau |
Kontaktpersoner: |
Lektor Kjetil Sandvik er faglig koordinator for Master i Cross-Media Communication, tlf. 24 94 47 70; eller e-mail: sandvik@hum.ku.dk |
Andre undervisere: |
Kjetil Sandvik, e-mail: sandvik@hum.ku.dk |
Skema- oplysninger: |
Undervisningen er tilrettelagt som fire todagesseminarer: fr og lø: 24-25/2, 16-17/3, 13-14/4 og 11-12/5. Alle dage 9-16. Fr lokale 24.2.11. NB! Lørdagsundervisningen foregår i lokale 16.1.31 |
Skema- oplysninger: |
Vis skema for kurset Samlet oversigt over tid og sted for alle kurser inden for Lektionsplan for Åbent Universitet Humaniora Åbent Universitet 2011/2012 |
Undervisnings- form: |
Seminarer med forelæsninger, øvelser og diskussion. |
Indhold: |
Fortælle- og formidlingsformer i tværmedial kommunikation
analyserer og afprøver fler- og tværmedial
formidling med særligt fokus på fortællingen
som formidlingsredskab. Klassiske fortællebegreber
og dramaturgiske modeller fra litteratur, film, teater,
retorik, journalistik mv. bliver præsenteret, ligesom
nyere fortællebegreber og -forståelser, der knytter sig
til de digitale medier, f.eks. hypertekst og interaktivitet.
Modulet fokuserer på, hvordan fortællingen i
nyere tid er blevet udvidet til en bred vifte af tekstlige
og audiovisuelle kommunikationsformer, ikke
mindst i forbindelse med begreber som storytelling,
branding, Human Ressource Management mv. |
Ansøgningsfrist for Åbent Universitet: |
1. februar 2012 |
Faglige forudsætninger: |
Adgangskravet er mindst 2 års relevant erhvervserfaring samt en kandidat-, bachelor- eller anden mellemlang videregående uddannelse, der indeholder mindst 30 ECTS kommunikation, formidling, samfundsvidenskab eller erhvervsøkonomi. |
Eksamensform: |
Se studieordningen |
Kursus hjemmeside: |
|
Undervisnings- sprog: |
Kun dansk
|
Sidst redigeret: |
8/3-2012 |