|
Udgave: |
Åbent Universitet 2011/2012 |
Studie Element Nr: |
47770301-E11-1 og 47770302-E11-1 |
Punkter: |
7,5 + 7,5 ECTS |
Pris: |
23.750 kr. Efter 1. juli tillægges gebyr på 300 kr |
Varighed: |
September 2011- januar 2012 |
Institutter: |
Institut for Medier, Erkendelse og Formidling, Afdeling for Film- og Medievidenskab, Njalsgade 80, 2300 København S, Uddannelsens hjemmeside |
Studieordning: |
Masteruddannelsen i Cross-media communication, 2005-ordningen, rev. 2008, modul 1 |
Uddannelsesdel: |
Kandidat niveau |
Kontaktpersoner: |
Lektor Kjetil Sandvik er faglig koordinator for Master i Cross-Media Communication, tlf. 24 94 47 70; eller e-mail: sandvik@hum.ku.dk |
Andre undervisere: |
Dan Pedersen, e-mail: danp@hum.ku.dk og Paul Metelmann, e-mail: paul@media4masses.dk |
Skema- oplysninger: |
Undervisningen er tilrettelagt som fire todagesseminarer. Fr og lø 9-16: 9 og 10/9, 7 og 8/10, 4 og 5/11 og 2 og 3/12. Lokale 24.2.11. Introduktionsseminar for nye studerende: to 10-20: 8/9 lokale 24.2.01. Nærmere oplysninger tilsendes kursisterne efter betaling |
Skema- oplysninger: |
Vis skema for kurset Samlet oversigt over tid og sted for alle kurser inden for Lektionsplan for Åbent Universitet Humaniora Åbent Universitet 2011/2012 |
Undervisnings- form: |
Seminarer med forelæsninger, øvelser og diskussion. |
Indhold: |
Mediesystemanalyse, 7,5 ECTS giver et indblik i det aktuelle danske, nordiske og globale mediesystem
bl.a. med vægt på forholdet mellem stat og civilsamfund,
offentlige og private medie- og kommunikationsvirksomheder
samt mediernes finansieringsformer og teknologiske forudsætninger. Der lægges vægt på at belyse og analysere betydningen af mediekonvergens, mediekoncentration og mediepolitiske forandringer for såvel medie- og kommunikationsinstitutionerne som for det kulturelle kredsløb som helhed. Desuden introducerer modulet til især journalistikkens, PR-feltets og informationsarbejdets
særlige organisatoriske, institutionelle og metodiske
forhold.
Målgruppeteori og analyse , 7,5 ECTS adresserer
planlægning, gennemførelse og evaluering af fler- og
tværmediale kommunikationsforløb med særligt
fokus på teori om og analyse af modtager-/målgrupper,
modtager-/receptionsforhold, meningsdannelse og overtalelse. Fagelementet præsenterer og afprøver
en række kvantitative og kvalitative metoder til at
bestemme og teste målgrupper og brugeradfærd, ikke mindst i forhold til digitale medier. Mere konkret handler det om bl.a. målgruppesegmentering, målgruppetest via fokusgrupper og kvantitativ seertalsanalyse (Gallups TV-metersystem). |
Ansøgningsfrist for Åbent Universitet: |
1. juli 2011 |
Faglige forudsætninger: |
Adgangskravet er mindst 2 års relevant erhvervserfaring samt en kandidat-, bachelor- eller anden mellemlang videregående uddannelse, der indeholder mindst 30 ECTS kommunikation, formidling, samfundsvidenskab eller erhvervsøkonomi. |
Eksamensform: |
Se studieordningen |
Kursus hjemmeside: |
|
Undervisnings- sprog: |
Kun dansk
|
Sidst redigeret: |
8/7-2011 |