|
Udgave: |
Forår 2013 Hum |
Årsværk: |
15 ECTS |
Semester: |
1 semester |
Institutter: |
Medier, Erkendelse og Formidling, Afdeling for Film- og Medievidenskab |
Skema- oplysninger: |
Vis skema for kurset Samlet oversigt over tid og sted for alle kurser inden for Lektionsplan for Det Humanistiske Fakultet Forår 2013 Hum |
Indhold: |
Digitalt design introducerer den studerende til centrale teoridannelser vedrørende planlægning, fremstilling og testning af digitalt medieret kommunikation og giver et overblik over kommunikative elementer og æstetiske overvejelser i en konkret arbejdsproces med design og produktion af indhold til digitale medier.
Modulet former sig som en introduktion til interaktionsdesign og anvendelse af webdesignværktøjer som f.eks. Photoshop, Dreamweaver og Flash. Dette sker på baggrund af en gennemgang af relevante teorier og metoder fra forskellige design- og formtraditioner inden for f.eks. filmteori, dramaturgi, kunsthistorie, grafisk design, web-design samt systemudvikling og interaktionsdesign. Endvidere skal den studerende foretage usabilitytest og receptionsanalyse af egetproduceret site, således, at den studerende bliver i stand til at vurdere konkrete strategier med hensyn til koblingen mellem interfacedesign og brugssituationer.
(kurset minder en del om AV-web-kurset på film-og medievidenskabs grunduddannelse)
|
Litteratur: |
Et kompendium med de relevante tekster til kurset kan købes I kompendieudsalget.
|
Faglige forudsætninger: |
Studerende som har bestået tilvalget 'Digital teori og analyse' eller studerende med grundfag i Kommunikation og it. |
Kursus hjemmeside: |
 |
Undervisnings- sprog: |
Kun dansk
|
Sidst redigeret: |
15/11-2012 |