Indhold: |
Corporate Market Communcation er ikke én særskilt faglig disciplin, men derimod en bevidst prioritering og håndtering af de mange faglige discipliner, der kan og skal tages i anvendelse, når større virksomheder i hvert enkelt tilfælde kommunikerer til markedet og til stakeholders.
Kurset giver en 360 graders gennemgang af de kommunikationsfag, redskaber og medier, der skal beherskes for at kunne udøve sublim corporate markedskommunikation. Teori og metoder perspektiveres kurset igennem af relevante cases med baggrundsindsigter i både strategier og produktionsforhold. Der vil blive gennemgået cases fra bl.a. Tryg, DSB, SAS og TDC.
Få forståelse for de faglige kommunikationsdiscipliners samspil og betydning i de store virksomheders satsninger, få indblik i de markeds-strategier og udfordringer, der bagved sætter rammen for kommunikationen, og som kommunikationsindsatsen forsøger at løse.
Kurset gennemgår bl.a. branding, storytelling, PR, stakeholder management, employer branding/ intern kommunikation, CSR, digital kommunikation, sponsering og events, ATL og BTL, B2C og B2B, mediebrug og kampagnen som form m.fl.
Lær at vurdere og dermed se forskel på god og dårlig markedskommunikation, på branding versus markedsføring og på hvordan målgruppe-viden og KPI’er omsættes til kampagner.
|