uc:sendtilenven runat server id uc_sendtilenven
Ændre størrelse på tekst Print

Project course


Semesterangivelse: Forår og Efterår Kurset udbydes i blok 1, 2, 3 og 4 Kurset giver 7,5 ETCS point

 


Udgave: Forår 2013 NAT
Point: 7,5
Blokstruktur: 1. blok, 2. blok, 3. blok, 4. blok
Fagområde: geog
Varighed: 7 uger
Omfang: 2 kontakttimer om ugen
Institutter: Institut for Geografi og Geologi
Studieordning: 2012-studieordningen
Uddannelsesdel: Kandidat niveau
Undervisnings- form: Individuelt projektarbejde med op til 2 ugentlige kontakttimer med interne vejleder.
Målbeskrivelse: Det overordnede mål med kurset er at give de studerende et detaljeret kendskab til et velafgrænset fagområde inden for den valgte emnekreds og svarende til den tilhørende kompetenceprofil. Kursets mål er, at de studerende ved kursets afslutning kritisk kan evaluere international litteratur, søge ny viden ved anvendelse af databaser og videnskabelig litteratur om den valgte emnekreds og kan skrive en professionel review rapport. Kurset sigter endvidere efter at give de studerende en samlet kompetence, som er nødvendig for at kunne:
  • Læse en bred vifte af videnskabelige artikler omhandlende centrale emner indenfor den valgte emnekreds.
  • Forholde sig kritisk til metodevalg, data og tolkninger i de læste artikler.
  • Anvendelse af en bred vifte af definitioner og termer.
  • Analysere og diskutere udvalgte problemstillinger, data og tolkninger i stor detaljegrad.
  • Sammenstille data/tolkninger fra flere kilder med henblik på at opstille en syntese.
  • Skrive en professionel review-rapport, som vil kunne læses af kolleger indenfor forskningsinstitutioner, styrelser eller erhvervsliv.
  • Tilmelding: Via KUnet mellem den 15. november og 1. december.
    Eksamensform: Afløsningsopgave med mundtlig prøve, intern censur, bedømmelse efter 7-trinsskalen.
    Re-eksamen som ordinær eksamen.
    Kursus hjemmeside:
    Kursus hjemmeside: Der henvises til Absalon
    Bemærkninger: Undervisningssproget er dansk eller engelsk
    Sidst redigeret: 19/11-2012



    Københavns Universitet