|
Udgave: |
Efterår 2012 Hum |
ECTS points: |
15 |
Årsværk: |
15 |
Semester: |
1 semester |
Institutter: |
Institut for Medier, Erkendelse og Formidling, Afdeling for Film- og Medievidenskab |
Undervisere: |
Hans-Jörg Trenz, Dan Pedersen, Cecilie Givskov, Isak Thorsen |
Skema- oplysninger: |
Vis skema for kurset Samlet oversigt over tid og sted for alle kurser inden for Lektionsplan for Det Humanistiske Fakultet Efterår 2012 Hum |
Indhold: |
I dette fag gives der en videregående indføring i teorier og analyser af medieorganisationer og -institutioner og deres samspil med samfund og kultur. I kurset belyses bl.a. journalistiske produktionsprocesser, mediemarkedets strukturer, offentlig medieregulering, organisationers interne opbygning og eksterne relationer, brugernes adgang til og oplevelse af medier, metoder til empirisk analyse af medier og deres brugere m.m. Kurset er bygget op som en vekselvirkning mellem oversigtsforelæsninger fælles for alle hold og seminarer, der foregår holdvis og i højere grad lægger op til selvstændig analyse og aktiv deltagelse i undervisningen.
Studerende, som følger kurset, bør forberede sig på en stor arbejdsbyrde i især første del af semestret, hvor det meste af undervisningen ligger.
Den fælles forelæsning afholdes på engelsk (Hans-Jörg Trenz)
Seminar (film/medie) på engelsk (Hans-Jörg Trenz)
Seminar (medie) på dansk (Dan Pedersen)
Seminar (medie) på dansk (Cecilie Givskud)
Seminar (film) på dansk (Isak Thorsen)
|
Eksamensform: |
Organisations- og institutionsanalyse,fagelement
47780411-01/47790311-0
Prøveform: Aktiv undervisningsdeltagelse med
afsluttende fri skriftlig hjemmeopgave eller fri skriftlig
hjemmeopgave
Bedømmelsesform: 7-trins-skalaen
Censur: Intern
|
Kursus hjemmeside: |
|
Undervisnings- sprog: |
Kun engelsk
|
Sidst redigeret: |
4/7-2012 |