Indhold: |
Undervisningen fordeler sig på 4 forskellige emneområder, ligeligt fordelt over 8 undervisningsgange af 2 timer. Mht. emnerne har 3 undervisere (NIGR HERA, MAAG) fordelt emnerne, så de dækker over områder der ikke tidligere er berørt i ML undervisningen:
7. og 14. sep. kl. 9-11 HERA:
”Videregående musikledelse”
Præmis:
- Musikerne kan spille godt på deres instrument og læse noder, formskema mm.
- Musikerne kan deres noder, når vi starter. Hvis man skal i gang med at vise greb, voicings, grundlæggende teknikker mm., er vi tilbage i ”basal musikledelse”.
- Du gør en forskel. Hvis musikerne alene med deres noder kan nå samme eller et højere niveau, end det du slutter med, er din tilstedeværelse som musikleder ligegyldig.
Mål:
- Som i al anden musikledelse: flytte musikerne fra et niveau til et højere niveau.
- At få et godt forløb hvor alle musikere føler at de bliver flyttet/hjulpet/instrueret.
- At der bliver spillet meget.
21. kl. 9-11 og 29. kl. 17-19 MAAG
”Arbejde med blæsere”
29. okt. Vil de studerende arbejde med instituttets bigband.
Præmis:
- Musikerne kan spille godt på deres instrument og læse noder, formskema mm.
- Musikerne kan deres noder, når vi starter.
- Du gør en forskel. Hvis musikerne alene med deres noder kan nå samme eller et højere niveau, end det du slutter med, er din tilstedeværelse som musikleder ligegyldig.
- Især fokus på blæserinstruktion og arrangement for blæsere.
- Som i al anden musikledelse: flytte musikerne fra et niveau til et højere niveau.
- At få et godt forløb hvor alle musikere føler at de bliver flyttet/hjulpet/instrueret.
- At give musikerne en oplevelse af synergi.
Ensemble: 4-7 blæsere fra bas instrumenter til sopraninstrumenter, lille rytmegruppe og sangere. Genre: Jazz, funk, pop.
6. og 13. okt. kl. 9-11 NIGR:
” Rytmisk, harmonisk og melodisk bevidsthed, vokal improvisation (kollektivt og individuelt)”
- Som i al anden musikledelse: flytte musikerne fra et niveau til et højere niveau.
- At få et godt forløb hvor alle musikere føler at de bliver flyttet/hjulpet/instrueret.
- At give musikerne en oplevelse af synergi.
- At give musikerne en oplevelse af at arbejde kreativt og skabende.
9. og 16. nov. kl. 9-11 NIGR:
” Kor og instrumenter/rytmegruppe”
Mål:
- Som i al anden musikledelse: flytte musikerne fra et niveau til et højere niveau.
- At få et godt forløb hvor alle musikere føler at de bliver flyttet/hjulpet/instrueret.
- At give sangere og musikere en oplevelse af synergi.
Arrangement: Rytmiske korarrangementer med rytmegruppe.
Ensemble: Lille rytmegruppe, kor.
|