Modul I: Interkulturel erhvervskommunikation


Semesterangivelse: Efterårs kursus

 


Udgave: Efterår 2011 Hum
ECTS points: 15 ECTS
Årsværk: 15ECTS
Skema- oplysninger: Skema
Indhold: I erhvervslivet er kommunikation og interkulturelle kompetencer vigtige forudsætninger for enhver virksomhed. Faget behandler de problemstillinger der opstår, når mennesker med forskellig kulturbaggrund samarbejder på det globale marked. Tilvalgsfaget bygger videre på den viden og de kompetencer, som humanistiske studerende har med fra deres respektive studier og kombinerer dem med erhvervsmæssige aspekter. Fagets hovedemner er kommunikation, kultur, organisation og identitet. De studerende indsamler og bearbejder empiriske data gennem kontakt til virksomheder, organisationer eller institutioner. Repræsentanter fra erhvervslivet kan deltage i undervisningen et par gange i løbet af kurset
Eksamensform: Mundtlig sagsfremstilling med materiale
Kursus hjemmeside:
Sidst redigeret: 8/6-2011



Københavns Universitet